Türkiye’de, tarımsal üretimin sürdürülebilirliği ve gıda güvenliğinin sağlanması amacıyla Bakanlık tarafından **zararlı organizmalarla mücadele** kapsamında çeşitli tedbirler alınıyor. Bu tedbirler, verim ve kalite kayıplarının önlenmesini hedefliyor.
Bakanlık, **tarım ilaçlarının kullanımının azaltılması** ve çevre ile insan sağlığına olan olumsuz etkilerinin önlenmesi için entegre mücadele projeleri uyguluyor. Bu kapsamda kimyasal kullanıma alternatif **biyolojik ve biyoteknik mücadele yöntemleri** destekleniyor ve yaygınlaştırılıyor. Uygulama alanı genişletilerek, tarım ilaçlarının kullanımı kontrol altına alınıyor.
Ülkede **AB’ye uyum** kapsamında çevre ve insan sağlığına zararlı olduğu belirlenen **223 aktif madde** yasaklanmış durumda. Üreticilere daha güvenli **pestisitlerin kullanımı** teşvik ediliyor ve destekleniyor.
Pestisit **kalıntısı riski** taşıyan ürünlerde Kalıntı Eylem Planı uygulanıyor. Bu plan kapsamında 11 ürüne ve 12 ilde teknik personel eğitimi, üretici bilinçlendirme çalışmaları yürütülüyor. Böylece pestisit kalıntısı riski en aza indirilerek gıda güvenliği sağlanıyor.
Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) tarafından yayımlanan verilere göre, Türkiye’de 2022 yılında **hektar başına pestisit kullanımı** dünya ortalaması olan 2,26 kilogram seviyesinde gerçekleşti. Diğer ülkelerle karşılaştırıldığında Türkiye’nin pestisit kullanım oranı oldukça makul seviyelerde bulunmaktadır.
Rekalm & İşbirliği: [email protected]